Outsourcing polega na zleceniu zadań, które nie są główną misją firmy usługodawcom zewnętrznym.
Istnieje wiele agencji outsourcingowych, takich jak Ca Staff, które posiadając odpowiednie kwalifikacje, wspierają przedsiębiorstwa w realizacji określonych czynności związanych np. z kadrami lub płacami. Firmy te specjalizują się w wykonywaniu konkretnych usług. Usługi te nie mają nic wspólnego z głównymi zadaniami firmy, a zlecone innym podmiotom pozwalają zachować czas i zaoszczędzić pieniądze przedsiębiorstwa.
Obszary outsourcingu
Najczęstsze obszary, które przekazywane są agencjom zewnętrznym to te o funkcjach pomocniczych, a także organizacyjnych. Do najpopularniejszych należą kadry oraz rachunkowość, ale także obsługa klienta, marketing i reklama, ochrona oraz wiele, wiele innych.
Zalety outsourcingu
Oprócz wspominanej wyżej oszczędności czasu i pieniędzy korzystanie z usług outsourcingowych gwarantuje szereg innych korzyści. Przede wszystkim fachowość, jak również elastyczność. Przedsiębiorstwo nie musi martwić się też o koszty zatrudnienia pracowników, wszelkie związane z tym formalności, a także ryzyko prowadzenia działalności. Zatrudnienie dodatkowego pracownika często wiąże się z kosztami jego wyszkolenia oraz przeprowadzenia szkoleń BHP i okresowych badań. Zatrudnienie pracownika do outsourcingu pozwala uniknąć podobnych zobowiązań. Przedsiębiorstwo nie płaci też za urlop wypoczynkowy i chorobowy zatrudnionego w ten sposób pracownika – koszty ponosi agencja. Mniej istotne zadania, w których nie specjalizuje się nasze przedsiębiorstwo, możemy skierować do firmy zewnętrznej. Wtedy ona wykona je za nas. Pozwoli to na zaoszczędzenie cennego czasu. Przekierowujemy też odpowiedzialność, którą ponieślibyśmy np. z tytułu błędów w księgowości. Oddelegowujemy zadania, nad którymi nie musimy sprawować całkowitej kontroli. Wtedy możemy koncentrować się wyłącznie na tym, w czym się specjalizujemy. Zwiększa to wydajność i efektywność zatrudnianych przez firmę pracowników