Targi pracy – skuteczny sposób pozyskiwania pracowników

0
29
targi pracy

Targi pracy to ważne wydarzenie, w którym biorą udział przedsiębiorstwa oraz osoby poszukujące pracy. Zwykle odbywają się na dużej hali i organizowane są przez urzędy pracy, koła studenckie oraz akademickie biura karier. Firmy mają szansę zaprezentować się od ja najlepszej strony, przedstawić pole swojego działania oraz zaznajomić zgromadzonych ze swoją kulturą organizacyjną. Dlaczego targi pracy są skutecznym sposobem na pozyskanie nowych pracowników?

Nastawienie na konkretną branżę

Gdy nasza firma rozrasta się, a my planujemy nabór do zespołu, z reguły zamieszczamy ogłoszenie na dedykowanych portalach w internecie. Naturalnie odezwą się do nas kandydaci poszukujący pracy w dziedzinie, w której działamy, ale musimy przygotować się również na zgłoszenia przypadkowych osób. Oczywiście tej drugiej grupie nie należy ujmować cech i kompetencji wymaganych na dane stanowisko, musimy mieć jednak świadomość, że na targach pracy spotkamy ludzi, którzy nastawieni są na karierę w konkretnej branży. Tak więc na spotkaniu organizacji specjalizujących się w IT raczej nie zjawią się literaci, czy poligloci.

Duże zainteresowanie

Targi pracy cieszą się dużą popularnością nie tylko wśród studentów, ale także osób, które mogą pochwalić się bogatym doświadczeniem zawodowym. Jeśli pragniemy zasilić nasz personel nowymi osobistościami, możemy być pewni, że w ciągu kilkunastu godzin porozmawiamy z pokaźną liczbą kandydatów ubiegających się o pracę. Wydarzenie to możemy więc „podpiąć” pod późniejszy proces rekrutacji. Oszczędzimy sporo czasu, a spotkać możemy się potem tylko z wybranymi pretendentami do wolnego stanowiska.

Skuteczna forma promocji

Dobrze zorganizowane stoisko, już z daleka widoczne banery oraz logo przedsiębiorstwa, darmowe upominki rozdawane przechodniom – to wszystko bardzo dobrze kodowane jest w pamięci uczestników targów. Nawet jeśli osoba mająca bezpośredni kontakt z naszym stoiskiem, nie zdecyduje się na współpracę z nami, może polecić nas innym osobom.

Poza zwiększeniem personelu, mamy również szansę na poszerzenie siatki klientów, kontrahentów oraz sponsorów. Nie zapominajmy o ulotkach, wizytówkach i przydatnych gadżetach, takich jak np. kalendarz kieszonkowy, smycz na klucze, czy długopis. Wręczajmy je osobom odwiedzającym nasze stoisko. Atrakcyjnymi nośnikami reklamowymi są również personalizowane balony z helem.

Targi pracy to nie tylko szansa na znalezienie wymarzonej pracy. To także okazja do skompletowania wymarzonej kadry pracowników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here