Najbardziej użyteczna umiejętność sprzedaży

0
20
umiejętność sprzedaży

Podstawowe założenia sprzedaży mówią o tym, że dobry sprzedawca musi mieć co najmniej dwie cechy: empatię i popęd ego. Empatia stanowi ważną umiejętność odczuwania tego, co robi inny człowiek i aby móc sprzedać mu produkt lub usługę, sprzedawca musi wykazywać się empatią. Natomiast popęd ego sprawia, że ​​chce i musi dokonać sprzedaży w sposób osobisty, a nie tylko w celu zdobycia pieniędzy.

Ego i empatia

Empatia to taka umiejętność sprzedaży, która sprawia, że niekoniecznie oznacza okazywanie współczucia. Można wiedzieć, co czuje drugi człowiek, nie zgadzając się z tym uczuciem. Ale sprzedawca po prostu nie może dobrze sprzedawać bez bezcennej i niezastąpionej zdolności do uzyskania silnej informacji zwrotnej od klienta poprzez empatię. Jeśli chodzi o ego, to sprzedawca musi czuć, że MUSI dokonać sprzedaży, a klient jest po to, aby pomóc mu spełnić jego osobiste potrzeby. W efekcie dla najlepszego sprzedawcy sprzedaż to podbój, stanowiący potężny sposób na podniesienie własnego ego. Jego obraz siebie znacznie poprawia się w wyniku podboju i zmniejsza się wraz z porażką.

Równowaga

Równowaga wymaga specjalnego, wyważonego ego, które jest niezbędne do intensywnej sprzedaży, a jednocześnie pozwala sprzedawcy uważnie przyjrzeć się klientowi i w pełni skorzystać z empatycznego postrzegania reakcji i potrzeb klienta. Umiejętność sprzedaży to zdolność niezwykle ludzka i całkowicie niemechaniczna, która oparła się próbom jej skutecznego zmierzenia. Jak dotąd przyczyn tego niepowodzenia jest wiele, ale wydaje się, że istnieją cztery podstawowe przyczyny niepowodzenia testu umiejętności sprzedażowych:
1. Testy poszukiwały zainteresowania, a nie umiejętności.
2. Testy były wybitnie „fałszywe”.
3. Testy sprzyjały konformizmowi grupowemu, a nie indywidualnej kreatywności.
4. Testy próbowały raczej wyodrębnić ułamkowe cechy, niż ujawnić całą dynamikę człowieka.

Doskonalenie umiejętności sprzedażowych

Szkolenia mają kluczowe znaczenie w sprzedaży. Na dzisiejszym wysoce konkurencyjnym rynku najważniejsze jest, aby maksymalnie wykorzystać potencjał produktywności każdego pracownika. Rola sprzedawcy jest niezwykle istotna dla sukcesu firmy i aby skutecznie sprzedawać, musi wykazywać się empatią. Skuteczni sprzedawcy są kluczem do dystrybucji, a właściwy dobór jest kluczem do znalezienia, wykorzystania i czerpania korzyści z dobrej jakości sprzedawców.

To wszystko w teorii wygląda na jasne i proste, ale w praktyce bardzo trudno jest stosować ego i empatię w sposób zrównoważony. Opanowanie tych umiejętności zagwarantuje wysokie wyniki sprzedażowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here